Wie Religionslehrkräfte von ihrem Religionsunterricht erzählen: Orientierungen angesichts von Umbruchssituationen

"Die Etablierung Islamischen Religionsunterrichts und des Fachs Werte und Normen stellen den konfessionellen Religionsunterricht vor grosse Herausforderungen. Strategien, das Differenzkriterium der Religionszugehorigkeit zu nivellieren, fuhren zu Umbruchen mit weitreichenden Folgen fur die Prax...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Wanckel, Katharina (Author)
Corporate Authors: Leuphana Universität Lüneburg (Degree granting institution) ; W. Kohlhammer GmbH
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: Stuttgart Verlag W. Kohlhammer 2022
In: Religionspädagogik innovativ (Band 51)
Year: 2022
Edition:1. Auflage
Series/Journal:Religionspädagogik innovativ Band 51
Standardized Subjects / Keyword chains:B Lower Saxony / Elementary school / Protestant religious instruction / Assessment / Protestant religion teacher / Empirical pedagogy
RelBib Classification:AH Religious education
Further subjects:B Protestant Churches Education (Germany) History 21st century
B Religious Education (Germany) History 21st century
B Thesis
Online Access: Table of Contents
Blurb