Wie Religionslehrkräfte von ihrem Religionsunterricht erzählen: Orientierungen angesichts von Umbruchssituationen
"Die Etablierung Islamischen Religionsunterrichts und des Fachs Werte und Normen stellen den konfessionellen Religionsunterricht vor grosse Herausforderungen. Strategien, das Differenzkriterium der Religionszugehorigkeit zu nivellieren, fuhren zu Umbruchen mit weitreichenden Folgen fur die Prax...
Main Author: | |
---|---|
Corporate Authors: | ; |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
Published: |
Stuttgart
Verlag W. Kohlhammer
2022
|
In: |
Religionspädagogik innovativ (Band 51)
Year: 2022 |
Edition: | 1. Auflage |
Series/Journal: | Religionspädagogik innovativ
Band 51 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Lower Saxony
/ Elementary school
/ Protestant religious instruction
/ Assessment
/ Protestant religion teacher
/ Empirical pedagogy
|
RelBib Classification: | AH Religious education |
Further subjects: | B
Protestant Churches
Education (Germany)
History 21st century
B Religious Education (Germany) History 21st century B Thesis |
Online Access: |
Table of Contents Blurb |