Evangelischer Religionsunterricht und reflektierte Toleranz

Reaching far beyond the field of education, the importance of tolerance for almost every context of our society cannot be overestimated. Quite often, however, it is religion which is publicly perceived as a source of intolerant behaviour, while the possibility of discovering strong reasons for firm...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Krimmer, Evelyn 1982- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Buch
Sprache:Deutsch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Göttingen Vandenhoeck & Ruprecht 2013
In:Jahr: 2013
Rezensionen:Evangelischer Religionsunterricht und reflektierte Toleranz. Aufgaben und Möglichkeiten religiöser Bildung im Pluralismus (2014) (Wunderlich, Reinhard)
Ausgabe:1. Aufl.
Schriftenreihe/Zeitschrift:Arbeiten zur Religionspädagogik (ARP) Band 054
normierte Schlagwort(-folgen):B Religiöser Pluralismus / Toleranz / Evangelischer Religionsunterricht
weitere Schlagwörter:B Erziehung
B Interreligiosität
B Religionsunterricht
B Hochschulschrift
B Pluralismus
B Religion
B Toleranz
B Interreligiöser Dialog
B Religiöse Identitätsbildung
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:Reaching far beyond the field of education, the importance of tolerance for almost every context of our society cannot be overestimated. Quite often, however, it is religion which is publicly perceived as a source of intolerant behaviour, while the possibility of discovering strong reasons for firm tolerance within the religious traditions themselves has not yet been considered thoroughly enough. Assuming a positive correlation between religion and tolerance, this study suggests steps towards a higher capability of tolerance within our pluralistic society and, as a consequence of identifying the roots of tolerance within religion itself, outlines possible strategies of acting considering the future development of Protestant religious education in Germany. In contrast to abstract ways of being tolerant, only reflected tolerance based on faith and aware of one’s own point of view seems capable of entering into dialogic engagement with different beliefs.
Physische Details:Online Ressource
ISBN:3847000721