Evangelischer Religionsunterricht und reflektierte Toleranz

Reaching far beyond the field of education, the importance of tolerance for almost every context of our society cannot be overestimated. Quite often, however, it is religion which is publicly perceived as a source of intolerant behaviour, while the possibility of discovering strong reasons for firm...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteur principal: Krimmer, Evelyn 1982- (Auteur)
Type de support: Électronique Livre
Langue:Allemand
Service de livraison Subito: Commander maintenant.
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Publié: Göttingen Vandenhoeck & Ruprecht 2013
Dans:Année: 2013
Recensions:Evangelischer Religionsunterricht und reflektierte Toleranz. Aufgaben und Möglichkeiten religiöser Bildung im Pluralismus (2014) (Wunderlich, Reinhard)
Édition:1. Aufl.
Collection/Revue:Arbeiten zur Religionspädagogik (ARP) Band 054
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Pluralisme religieux / Tolérance / Enseignement de la religion protestante
Sujets non-standardisés:B Interreligiosité
B Religion
B Enseignement de la religion
B Éducation
B Tolérance
B Pluralisme
B Religiöse Identitätsbildung
B Publication universitaire
B Dialogue interreligieux
Accès en ligne: Volltext (lizenzpflichtig)
Édition parallèle:Non-électronique

MARC

LEADER 00000cam a22000002c 4500
001 1657623041
003 DE-627
005 20250306211039.0
007 cr uuu---uuuuu
008 150812s2013 xx |||||om 00| ||ger c
020 |a 9783847000723  |9 978-3-8470-0072-3 
024 3 |a 9783847000723 
035 |a (DE-627)1657623041 
035 |a (DE-576)443359113 
035 |a (DE-599)BSZ443359113 
035 |a (OCoLC)920735809 
035 |a (OCoLC)920735809 
035 |a (DE-627-1)015031446 
035 |a (UTB)9783847000723 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
072 7 |a 8541  |2 wsb 
082 0 |a 268.84  |q SEPA 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 1420  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16826: 
084 |a BU 5700  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16917: 
084 |a BU 1840  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16845: 
084 |a BQ 7305  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15598: 
084 |a 11.77  |2 bkl 
084 |a 11.09  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)1077883013  |0 (DE-627)837684218  |0 (DE-576)366691538  |4 aut  |a Krimmer, Evelyn  |d 1982- 
109 |a Krimmer, Evelyn 1982- 
245 1 0 |a Evangelischer Religionsunterricht und reflektierte Toleranz  |c Evelyn Krimmer 
250 |a 1. Aufl. 
264 1 |a Göttingen  |b Vandenhoeck & Ruprecht  |c 2013 
264 4 |c ©2013 
300 |a Online Ressource 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a Arbeiten zur Religionspädagogik (ARP)  |v Band 054 
520 |a Reaching far beyond the field of education, the importance of tolerance for almost every context of our society cannot be overestimated. Quite often, however, it is religion which is publicly perceived as a source of intolerant behaviour, while the possibility of discovering strong reasons for firm tolerance within the religious traditions themselves has not yet been considered thoroughly enough. Assuming a positive correlation between religion and tolerance, this study suggests steps towards a higher capability of tolerance within our pluralistic society and, as a consequence of identifying the roots of tolerance within religion itself, outlines possible strategies of acting considering the future development of Protestant religious education in Germany. In contrast to abstract ways of being tolerant, only reflected tolerance based on faith and aware of one’s own point of view seems capable of entering into dialogic engagement with different beliefs. 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Evangeliar 
601 |a Religionsunterricht 
650 4 |a Religionsunterricht 
650 4 |a Interreligiöser Dialog 
650 4 |a Religiöse Identitätsbildung 
650 4 |a Interreligiosität 
650 4 |a Erziehung 
650 4 |a Toleranz 
650 4 |a Pluralismus 
650 4 |a Religion 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4296178-6  |0 (DE-627)104164549  |0 (DE-576)210985100  |2 gnd  |a Religiöser Pluralismus 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4060355-6  |0 (DE-627)106139770  |0 (DE-576)20913500X  |2 gnd  |a Toleranz 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4071045-2  |0 (DE-627)104814217  |0 (DE-576)209182733  |2 gnd  |a Evangelischer Religionsunterricht 
689 0 |5 DE-101 
776 1 |z 9783847100720 
776 0 8 |n Druck-Ausgabe  |a Erscheint auch als  |z 9783847100720 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Druck-Ausgabe  |a Krimmer, Evelyn, 1982 -   |t Evangelischer Religionsunterricht und reflektierte Toleranz  |d Göttingen : V & R Unipress, 2013  |h 362 S.  |w (DE-627)718188268  |w (DE-576)378568507  |z 3847100726  |z 9783847100720  |k Non-Electronic 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Wunderlich, Reinhard  |t Evangelischer Religionsunterricht und reflektierte Toleranz. Aufgaben und Möglichkeiten religiöser Bildung im Pluralismus  |d 2014  |w (DE-627)1797988182 
856 4 0 |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783847000723  |m X:UTB  |q application/pdf  |x Verlag  |z lizenzpflichtig 
912 |a ZDB-41-SEL  |b 2013 
912 |a ZDB-41-STH  |b 2013  |c 2012/2013 
912 |a EBS-41-SEL 
936 r v |a BU 1420  |b Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270651862  |0 (DE-625)rvk/16826:  |0 (DE-576)200651862 
936 r v |a BU 5700  |b Interkulturelle und interreligiöse Katechese  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung  |k Interkulturelle und interreligiöse Katechese  |0 (DE-627)1270709933  |0 (DE-625)rvk/16917:  |0 (DE-576)200709933 
936 r v |a BU 1840  |b Katechese und Katechetik der nichtkatholischen Ökumene, Konfirmandenunterricht  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Vergleichende Erziehungswissenschaft, Religionspädagogik und Katechetik  |k Katechese und Katechetik der nichtkatholischen Ökumene, Konfirmandenunterricht  |0 (DE-627)1270658883  |0 (DE-625)rvk/16845:  |0 (DE-576)200658883 
936 r v |a BQ 7305  |b Gesamtdarstellungen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Gesamtdarstellungen  |0 (DE-627)1272623513  |0 (DE-625)rvk/15598:  |0 (DE-576)202623513 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |q SEPA  |0 (DE-627)106403931 
936 b k |a 11.09  |j Systematische Religionswissenschaft: Sonstiges  |q SEPA  |0 (DE-627)106404237 
950 |a Religion/Theologie - 2012/2013 
950 |a Religion/Theologie - 2012/2013 
951 |a BO 
ELC |a 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 339830625X 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1657623041 
LOK |0 005 20201219192533 
LOK |0 008 150812||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 689   |a s  |a eBook-UTB-Scholars-Religion-Theologie-2012-2013 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |m n  |9 00 
LOK |0 85640  |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.5555/9783847000723  |z Zugang für die Universität Tübingen 
LOK |0 912   |a ZDB-41-STH 
LOK |0 935   |a ebok 
LOK |0 938   |f 2 
LOK |0 938   |k n 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Education,Education,Upbringing,Interfaith dialogue,Interreligious relations,Interreligious dialog,Interreligious encounter,Interreligiosity,Pluralism,Plurality,Pluralism,Protestant religious instruction,Religious instruction,Evangelical religious instruction,Religious instruction,Religion,Religions,Religion,Religion in literature,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Religious pluralism,Religion,Pluralism,Tolerance,Tolerance,Religious tolerance 
STB 0 0 |a Dialogue interreligieux,Dialogue interreligieux,Enseignement de la religion,Enseignement de la religion protestante,Interreligiosité,Pluralisme religieux,Pluralisme,Pluralisme (philosophie),Diversité culturelle,Religion,Religions,Religion,Tolérance,Tolérance,Éducation,Éducation 
STC 0 0 |a Diálogo interreligioso,Diálogo inter-religioso,Educación,Educación,Enseñanza religiosa,Enseñanza religiosa evangélica,Inter-religiosidad,Pluralismo,Pluralismo religioso,Religión,Religión,Religión,Tolerancia,Tolerancia 
STD 0 0 |a Dialogo interreligioso,Dialogo interreligioso,Insegnamento della religione evangelica,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Interreligiosità,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Pluralismo,Pluralismo religioso,Religione,Religione,Religione,Tolleranza,Tolleranza 
STE 0 0 |a 多元论,宗教,宗教,宗教多元主义,宗教多元论,宗教课程,宗教课,宗教教学,宗教间关系,寛容,寛容,容忍,容忍,教育,教育,教养,教养,新教宗教课程,更正教宗教课程 
STF 0 0 |a 多元論,宗教,宗教,宗教多元主義,宗教多元論,宗教課程,宗教課,宗教教學,宗教間關係,寛容,寛容,容忍,容忍,教育,教育,教養,教養,新教宗教課程,更正教宗教課程 
STG 0 0 |a Diálogo inter-religioso,Diálogo inter-religioso,Educação,Educação,Ensino religioso,Ensino religioso evangélico,Inter-religiosidade,Pluralismo,Pluralismo religioso,Religião,Religião,Tolerância,Tolerância 
STH 0 0 |a Воспитание (мотив),Воспитание,Межрелигиозность,Межрелигиозный диалог,Плюрализм,Преподавание протестантской религии,Преподавание религии,Религиозный плюрализм,Религия (мотив),Религия,Толерантность (мотив),Толерантность 
STI 0 0 |a Ανοχή <μοτίβο>,Ανοχή,Ανεκτικότητα,Ανεκτικότητα (μοτίβο),Διαθρησκειακός διάλογος,Διαθρησκευτικότητα,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Θρησκεία (μοτίβο),Θρησκεία,Θρησκευτικά (μάθημα),Θρησκευτικός πλουραλισμός,Πλουραλισμός,Προτεσταντική διδασκαλία θρησκευτικών 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Interreligiöse Beziehung,Interreligiöse Begegnung,Interreligiöser Kontakt,Religionskontakt , Erziehungspraxis , Toleranzgedanke,Toleranzidee , Pluralität , Religion,Mystik,Mythologie 
SYG 0 0 |a Religion,Religiöse Vielfalt , Toleranzgedanke,Toleranzidee , Religionsunterricht